Adsense Link 728 X 15;

Followers

Kongres Mahasiswa Nasional 12 Mac

Posted by Haluan Kiri Thursday, March 10, 2011 0 comments
Adsense Content. recommended 336 X 300
KUALA LUMPUR, 9 Mac: Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan Pro Mahasiswa Nasional akan mengadakan kongres Gerakan Mahasiswa Nasional (KGMN) ke-2 pada 12 Mac ini.
Menurut Jurucakap Majlis Politik Nasional (MPN) Gamis, Ahmad Shukri Kamaruddin, KGMN ke-2 bertujuan menghimpunkan aktivis mahasiswa daripada seluruh negara khususnya daripada Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) untuk membincangkan hala tuju dan pergerakan mahasiswa sepanjang tahun 2011.
Selain itu katanya yang juga pengarah KGMN, ianya juga adalah untuk pemilihan kepimpinan dan pembentukan Majlis Perwakilan Mahasiswa Nasional (MPMN) dan juga SMM.
"Kongres ini dijangka akan menghimpunkan kira-kira seribu aktivis mahasiswa daripada hampir dua puluh kampus IPTA.
"Kongres akan turut disertai oleh perwakilan aktivis mahasiswa daripada Indonesia, Singapura dan Thailand sebagai pemerhati," kata beliau dalam satu kenyataan.
Bertemakan Mahasiswa Untuk Malaysia, KGMN ke-2 akan berlangsung di Dewan Konvensyen Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS), Bangi dari jam 8.30 pagi hingga 11 malam.
Ia akan berakhir pada sebelah malam dengan acara ‘Pentas Mahasiswa’ yang akan menampilkan beberapa orang pimpinan mahasiswa dan juga tokoh politik daripada kerajaan dan pembangkang.
Menurutnya, antara tokoh yang dijangka hadir menyampaikan pidato ialah Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah dan Ketua Pembangkang di Parlimen, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Kongres ini juga adalah sebagai kesinambungan kongres pertama yang diadakan pada bulan Mac 2010 di Petaling Jaya.

Adsense Content. bottom of article

0 comments:

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang menyalahi undang-undang negara. Semua komen yang dibuat adalah milik peribadi dan tiada kena mengena dengan pihak admin. Admin berhak membuang/delete komen yang berunsur hasutan dan tidak beretika.
-HK-

Penafian

1. Segala artikel di blog ini adalah sekadar perkongsian pengalaman dan informasi sahaja. Ia bukan nasihat rasmi atau akan berkesan atau berguna untuk pembaca.

2. Segala praktik yang pembaca lakukan melalui pembacaan sesuatu artikel di blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca itu sendiri sama hasilnya untung atau rugi. Pihak kami tidak bertanggungjawab ke atasnya.

3. Tidak dijamin segala artikel di blog ini memberikan hasil seperti mana yang dinyatakan. Terdapat banyak faktor yang menentukannya.

4. Segala komen yang diberikan oleh pembaca adalah di bawah tanggungjawab mereka sendiri jika ia melanggar undang-undang negara. Pihak kami tidak bertanggungjawab ke atasnya atau ke atas individu tersebut.

Sekian untuk makluman dan tindakan anda. Sebarang kemusykilan dan pertanyaan bolehlah dihantar ke email beralamat haluankiri86@gmail.com