Skip to main content

7 mangsa tanah runtuh dikebumi dalam satu liang lahad


HULU LANGAT, 22 Mei — Tujuh daripada 16 mangsa tanah runtuh selamat dikebumikan dalam satu liang lahad di Tanah Perkuburan Islam Dusun Nanding di sini kira-kira pukul 3.20 petang tadi.
Jenazah tujuh mangsa terlebih dahulu disembahyangkan di Masjid Sultan Hishammudin Alam Shah, Batu 14, selepas solat Zohor.
Sebahagian daripada 500 orang menunaikan solat jenazah untuk tujuh mangsa yang terkorban dalam kejadian tanah runtuh di Rumah Anak-anak Yatim dan anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Masjid Sultan Hisamuddin Alam Shah, pekan Batu 14, Hulu Langat dekat sini, Ahad. Kesemua jenazah telah disemadikan dalam satu liang lahad di Tanah Perkuburan Islam Dusun Nanding Batu 14 , Hulu Langat. Foto:Chua Kok Hwa/THE STAR


Suasana di pekarangan tanah perkuburan diselubungi perasaan pilu dan hiba.
Selain ahli keluarga terdekat, turut memenuhi tanah perkuburan adalah penduduk tempatan dan pemimpin parti politik.
Mereka yang dikebumikan bersama ialah Dzahir Haziq M. Muin, 17, Mohd Hazim Sapri, Mohd Azrel Azahari, 8; Wan Ahmad Hasril Hazim, 19; Mohd Mustakim Mamat, 12, Mohd Zaim Azahawi, 14, dan Mohd Imal Fahad, 9.
Sembilan lagi mangsa yang terbunuh sudah dituntut keluarga untuk dikebumikan di kampung halaman masing-masing.
Dalam kejadian kira-kira pukul 2.30 petang semalam, seramai 25 orang yang terdiri daripada penghuni, warden dan kakitangan rumah anak yatim tertimbus.
Laporan semalam menyebut ada 49 orang di lokasi kejadian.-TMI

Comments

  1. sdih sgt tgk brite sal ni td.. :(
    Al-Fatihah.

    ReplyDelete
  2. Kita sama2 sedekahkan al-fatihah utk mereka...mudah2an mereka d=mendapat ganjaran besar oleh ALLAH..

    ReplyDelete

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang menyalahi undang-undang negara. Semua komen yang dibuat adalah milik peribadi dan tiada kena mengena dengan pihak admin. Admin berhak membuang/delete komen yang berunsur hasutan dan tidak beretika.
-HK-