Skip to main content

Mesej dari Anonymous Malaysia & website mana yang sudah berjaya di'hack'

Malam ni HK tak dapat tidur lena kerana ade 2 sebab. Yang pertama malam ni terdapat gerhana bulan dan yang kedua para hackers dari kumpulan Anonymous akan menggerakkan kerja2 untuk menjatuhkan laman website milik kerajaan. HK betul2 seronok malam ni sebab nak tengok website mana dah tumbang dulu. Apapun HK dapat petikan dari satu sumber yang sahih (mungkin mereka merupakan para hackers) dan di sini terdapat satu notis. Korang boleh baca kat bawah ni :


Serangan penggodam website kerajaan Malaysia kini sedang dilaksanakan oleh "Penggodam Anonymous" juga disokong oleh dragonforce crew dan diapi-apikan oleh azlansolution.blogspot, Ini bertujuan untuk menyerang balas terhadap kerajaan yang mengarahkan SKMM membuat "blocking" terhadap beberapa laman web yang menjadi rujukan utama bagi pelayar internet, dalam berkongsi bahan media dan ilmu, website yang di blok digunakan meluas diantarabangsa, usaha kerajaan yang melihat kebanyakan rakyat lebih mendapat informasi dan medium media tanpa batasan.Membuatkan mereka menyekat laman sesawang tersebut agar pemikiran rakyat tidak terlalu bebas, Usaha kerajaan mengongkong minda rakyat dari pelbagai aspek menunjukkan bahawa terdapat segolongan pemerintah tidak boleh melihat kemajuan yang dipelopori oleh rakyat. Usaha Kerajaan kali ini sebenarnya membuatkan minda rakyat semakin sempit. Ada pendapat yang mengatakan pergolakkan dalaman kerajaan menggunakan kuasa mereka atas dasar permainan politik.


Sumber: http://www.azlansolution.blogspot.com/


Ni satu lagi MISI mereka :

Operation Malaysia – List of Affected Websites (Update)




Hacked/down websites will be updated from time to time, do tell us if you have any information regarding this and the websites affected. Sites tagged with [Down] indicator means either it has been DDoS-ed or switched off by government. Confirm first whether the site are down or not by visiting this page http://www.isup.me/
Malaysia Official Government Website [link] – [Down]
- SabahTourism.com [link[Hacked][Leaked]
- CIDB [link[Hacked] [Up]
- Land Public Transport Commision [link[Suspected]
- Malaysian Meteorological Service [link[Down]
- ASEANconnect [link[Suspected]
- Hollywood-Artist.info [link[Suspected]
Ministry of Education [link] [Down]
– Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia [link[Down]
Bomba [link][Down]- TMNet [link] [Down]
- Perbendaharaan Malaysia [link[Down]
- Kementerian Kerja Raya Malaysia [link[Down]
- Parlimen Malaysia [link] [Down]
- JobsMalaysia [link] [Down]
- Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan [link] [Down]
Last Update: 16 June 2011 at 0100 GMT+8
 P/S: HK cube dapatkan maklumat website (updated) yang akan tumbang lepas ni.

Comments