Skip to main content

Bongkar! Konspirasi Kosmo politikkan punca banjir di Kajang

DARI awal lagi kita dah boleh agak, bahawa isu banjir di Kajang akan dipolitikkan oleh media dan blogger pengampu United Malays No Otak.

Akhbar Kosmo mendakwa kononnya banjir kilat yang melanda Kajang baru-baru iniberpunca dari aktiviti korek pasir haram.

Blogger-blogger United Malays No Otak pula menuduh kononnya abang MB Selangor menganiaya penduduk Kajang kerana melakukan aktiviti korek pasir.

Salah seorang blogger yang dimaksudkan, tidak lain tidak bukan ialah blogger "ikon lucah"United Malays No Otak, Papa Gomo.

Bagaimanapun konspirasi mereka untuk mempolitikkan bencana alam ini terbongkar apabilaSinar Harian mendedahkan punca sebenar berlakunya banjir.

Sinar Harian melaporkan secara terperinci punca serta alasan bagaimana banjir kilat di Kajang boleh berlaku.

Rupa-rupanya kemungkinan berlakunya banjir ini sudah dapat diramalkan lebih awal oleh pihak berkuasa tempatan dan projek untuk menghalang banjir juga sudah dilakukan.

Namun kerana "perjanjian" yang melibatkan 21 peniaga tempatan menyebabkan projek penebatan banjir terbantut. Maka jelas sekali bukan "korek pasir" penyebabnya [Sinar].

Maka pihak berkuasa tempatan dan kerajaan negeri haruslah bijak untuk berbincang dengan para peniaga yang terlibat.

Kalau dirobohkan gerai mereka, comfirm media-media United Malays No Otak akan mainkan isu kononnya Kerajaan Selangor robohkan gerai Melayu. Kalau tak robohkan banjir pulak.


ReJaM© "Perkara yang lebih penting haruslah diutamakan..."



Sumber: MiloSuam

Comments

  1. Elehhh asyik2 nak salahkan UMNO. KO tak der koje lain ker? Banjir di KAJANG ni memang berpunca dari kejaan PKR ler. memang dasar tak reti mentadbir.

    ReplyDelete
  2. Sebab apa MioSuam salahkan UMNO??sbb isunya papagomo (ko knal ke papagomo??) yg mainkan isu ini dgn menyerang pentadbiran PR!! Cube baca n paham btol2 ape yg sinar harian nyatakan,"Dua jambatan yang merintangani Sungai Jelok dipercayai antara punca yang menyebabkan banjir kilat berlaku di Bandar Kajang Jumaat lalu.Pengarah Sumber Air dan Hidrologi Malaysia, Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS), Ir Hanapi Mohammad Noor berkata, kedua-duanya didapati tidak mempunyai paras selesa di bawah jambatan." tapi dalam blog papagomo n media rasmi kosmo nyatakan puncanya adalah korek pasir. Dalam sinar harian seorang jurutera yang sahkan isu ini berpunca dari jambatan tapi kosmo n papgomo duk sibuk menyalahkan pentadbiran PR. Sape yang bangang sekarang??

    ReplyDelete

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang menyalahi undang-undang negara. Semua komen yang dibuat adalah milik peribadi dan tiada kena mengena dengan pihak admin. Admin berhak membuang/delete komen yang berunsur hasutan dan tidak beretika.
-HK-