Adsense Link 728 X 15;

Followers

Melanggar Pembahagi Jalan,Kereta Ferarri Ini Terbelah 2

Posted by Haluan Kiri Monday, October 8, 2012 0 comments
Adsense Content. recommended 336 X 300


 

Francorchamps - Sebuah kemalangan mengerikan berlaku di jalan raya Francorchamps, Belgium. Kemalangan tunggal ini melibatkan Ferrari F430 Scuderia berwarna merah. Dua orang meninggal dunia akibat kemalangan tersebut. Demikian seperti dilaporkan Wreckedexotics.com

Menurut saksi mata, kemalangan ini berlaku begitu cepat. Si pemandu memacu kereta eksotik asal Itali ini dengan kelajuan tinggi. Sesaat kemudian pemandu kehilangan kawalan dan menghentam pembatas jalan.

Hentaman ini berakhir tragis. Bahagian depan Ferrari F430 Scuderia terbelah dua hingga ke bumbung. Ini menunjukkan pertembungan yang sangat keras. Alhasil pemandu dan penumpang di sampingnya tewas di tempat.

Sekadar maklumat, Ferrari F430 Scuderia merupakan varian tertinggi dari F430. Model ini dilancarkan semula pada 2007 lalu di acara Frankfurt Motor Show oleh bekas juara F1, Michael Schumacher.

Ferrari F430 Scuderia merupakan lawan dari Lamborghini Gallardo Superleggera dan Porsche RS. Bobol supercar ini lebih ringan 100 kg dari model biasa dengan tenaga mencapai 580 hp pada putaran 8.500 rpm.
Adsense Content. bottom of article

0 comments:

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang menyalahi undang-undang negara. Semua komen yang dibuat adalah milik peribadi dan tiada kena mengena dengan pihak admin. Admin berhak membuang/delete komen yang berunsur hasutan dan tidak beretika.
-HK-

Penafian

1. Segala artikel di blog ini adalah sekadar perkongsian pengalaman dan informasi sahaja. Ia bukan nasihat rasmi atau akan berkesan atau berguna untuk pembaca.

2. Segala praktik yang pembaca lakukan melalui pembacaan sesuatu artikel di blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca itu sendiri sama hasilnya untung atau rugi. Pihak kami tidak bertanggungjawab ke atasnya.

3. Tidak dijamin segala artikel di blog ini memberikan hasil seperti mana yang dinyatakan. Terdapat banyak faktor yang menentukannya.

4. Segala komen yang diberikan oleh pembaca adalah di bawah tanggungjawab mereka sendiri jika ia melanggar undang-undang negara. Pihak kami tidak bertanggungjawab ke atasnya atau ke atas individu tersebut.

Sekian untuk makluman dan tindakan anda. Sebarang kemusykilan dan pertanyaan bolehlah dihantar ke email beralamat haluankiri86@gmail.com