Skip to main content

Sinar dan Akhbar Cina Boleh Jujur Tapi Akhbar Media Melayu Perdana Terus Perbodohkan Rakyat!


Akhbar Sinar Harian dan Akhbar Cina nampaknya lebih jujur dan telus dalam melapurkan Himpunan Kebangkitan Rakyat. Tapi akhbar Melayu dan Media TV Melayu masih terus cuba memperbodohkan orang-orang Melayu dengan berita yang menyenangkan hati pemerintah dan megenepikan etika dan sifat pemberitaan dan kewartawanan.



Apakah sebenarnya yang ingin dibawa oleh Akhbar Melayu dan Media TV Melayu kepada orang Melayu. Jika terus menerus berita-berita dan gambar-gambar bodoh dan tidak jujur dan telus ini terus dipersembahkan kepada rakyat. Adakah anda boleh berbangga dengan cara lapuran anda kepada rakyat.

 
KUALA LUMPUR 12 Jan. - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, media memainkan peranan penting sebagai platform untuk menyampaikan aspirasi dan kritikan rakyat kepada kerajaan. Media juga, kata Perdana Menteri...

Kalau inilah cara lapuran yang cuba dibawa jelas ianya tidak menepati kehendak Perdana Menteri sendiri. Perdana Menteri ketika berucap dalam majlis Makan Malam Penghargaan Media Perhimpunan Agung UMNO 2012 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) malam tadi berkata, media memainkan peranan penting sebagai platform untuk menyampaikan aspirasi dan kritikan rakyat kepada kerajaan.



Petikan dari akhbar Sinar Harian.


Walaupun kita cari makan dan kena ikut telunjuk dan taat kepada yang memberi makan tapi jangan bawa cerita banggang dan bengong kepada rakyat. Zaman banggang dan bengong rakyat telah lama berlalu. Cuma anda sahaja yang masih ada sifat banggang dan bengong. Ianya ditambah lagi dengan sifat dengki dan sakit hati.


Kenapa perlu ada rasa dengki dan sakit hati dalam kita melapurkan perkara yang benar. Sepatutnya anda boleh berlaku jujur dalam perkara yang semua rakyat tahu.Adakah anda ingin terus membodohkan orang Melayu atau sebenarnya anda yang masih bodoh.




KUALA LUMPUR 12 Jan. - Para peserta Himpunan Shamsidar yang terdiri daripada penyokong-penyokong parti pembangkang didapati melanggar beberapa syarat ditetapkan pihak polis meskipun pihak penganjur diwakili...

Tambahan, gua lupe nak letak satu lagi web portal yang baru nak up iaitu mynewshub. Ni hah berita muke depan die.

http://mynewshub.my/2013/01/12/hkr-gagal-sebelum-bermula/
Klik imej untuk ketahui berita ini


p/s: Cari makan pun agak-agak lah brader...


Comments