Skip to main content

Panas!!: David Villa Hina Islam! – Mesut Ozil

Pemain sensasi Barcelona iaitu David Villa mungkin mencetuskan kemarahan umat islam apabila dia menghina agama islam semasa perlawanan antara Barcelona vs Real Madrid yang dimenangi oleh Barca dengan keputusan 3-2.
Pertengkaran antara Mesut Ozil dengan Villa bermula apabila pemain Real, Marcelo membuat terjahan keras kepada pemain Barca iaitu Fabregas. Selepas itu, kesemua pemain campur tangan sehingga Villa mengeluarkan kata-kata yang menghina agama Islam. Ozil yang berang tindakan Villa itu terus bertengkar dengan Villa.


Kenyataan Mesut Ozil :-
I was defending my religion, because David Villa insulting Islam! – Mesut Ozil
So, kita sokong lah pemain bola yang beragama islam terutama Mesut Ozil ini. David Villa nama je pemain startapi tidak hormat agama Islam, buat apa. Kalau nak boikot dia lagi baik.
Disamping itu, pemain baru Barca, Fabregas menyindir pengurus Arsenal iaitu Wenger dengan menyatakan bermain di Barca lebih baik daripada bermain di Arsenal kerana tidak sampai 48 jam dia berada di Barca, dia sudah mendapat piala.





Comments

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang menyalahi undang-undang negara. Semua komen yang dibuat adalah milik peribadi dan tiada kena mengena dengan pihak admin. Admin berhak membuang/delete komen yang berunsur hasutan dan tidak beretika.
-HK-