Skip to main content

Lelaki Tatu, Sasa, Menangis Gara-gara Anjing Kecil

Lelaki Sasa, Bertato Menangis Gara-gara Anjing Kecil
ILLINOIS – Marvin Cruz, adalah seorang lelaki dengan berat badan 100 kilogram, bertubuh kekar, dan bertatu. Namun jangan salah,lelaki ini sangat takut dengan anjing, bahkan boleh menangis gara-gara anjing kecil.
Cruz memiliki ketakutan yang cukup tinggi terhadap anjing kerana dirinya sempat menyaksikan tetangganya dibantai oleh seekor anjing pit bull.
Ketika saya masih kecil, anjing pit bull menyerang tetangga saya. Setiap saya melihat anjing itu, saya langsung mengalami ketakutan yang amat sangat,” ujar Cruz.
Lelaki berusia 47 tahun ini bahkan tidak mengunjungi taman di dekat rumahnya selama 40 tahun. Cruz pun akhirnya masuk dalam acara “My Extreme Animal Phobia” yang ada di siaran televisyen Amerika Syarikat (AS). Demikian seperti diberitakan Daily Mail, (23/10/2011).







Cruz akhirnya menjalani terapi selama lima hari dengan bantuan seorang psikolog Dr. Robin Zasio.
Lelaki kekar ini akhirnya mulai berjalan ke sebuah taman yang terdapat di Romeoville, Illinois dan seorang yang membawa anjing pit bull kecil ini berjalan dengan santai di belakangnya.
Ketika menyedari ada anjing di belakangnya, Cruz langsung berlari dan akhirnya lelaki ini pun menangis. Lelaki itu pun langsung ditenangkan dan akhirnya dia dapat menyentuh anjing pit bull tersebut.
Cruz muncul dalam sesi terakhir dalam acara My Extreme Animal Phobia dan Dr. Zasio pun mengatakan, ketika ada sesuatu yang benar-benar menakutkan Anda, dan Anda terganggu akan hal itu, ini akan menjadi masalah serius yang harus segera diatasi.

Comments