Adsense Link 728 X 15;

Followers

AWAS!!! Virus Zeus Sedang Menyerang Akaun Facebook Seluruh Dunia..

Posted by Haluan Kiri Wednesday, June 12, 2013 0 comments
Adsense Content. recommended 336 X 300
Menurut informasi berita terbaru. Virus Zeus kini sedang menyerang akaun-akaun facebook di seluruh dunia dalam beberapa hari ini. 
Virus ini sedang diberi perhatian kerana keboleh upayaannya untuk membuat pindah milik wang anda di dalam akaun bank terutamanya yang mempunyai perbankan internet dan tahap keselamatannya kurang.

Kalau anda perasan, beberapa hari ini anda ada/akan mendapat mesej dari kawan anda yang menghantar link donwload dari pelayar 'mediafire.com'. 

Sebenarnya bukan mereka yang berbuat demikian, tetapi mungkin antara virus tersebut.

Untuk keselamatan.
1 - Kemaskini setting security akaun anda.
2 - Jangan klik pada pautan/link yang tidak dikenali walaupun sifat ingin tahu anda tinggi.
3 - Jangan biarkan akaun internet banking anda sedang login semasa melayari facebook. Minimumkan keadaan ini jika tidak dapat elakkan.

Penjenayah sekarang licik menjadikan Facebook sebagai lubuk duit haram. Walaupun sebenarnya banyak cara halal untuk jana duit di Facebook.

Written By canang
Adsense Content. bottom of article

0 comments:

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang menyalahi undang-undang negara. Semua komen yang dibuat adalah milik peribadi dan tiada kena mengena dengan pihak admin. Admin berhak membuang/delete komen yang berunsur hasutan dan tidak beretika.
-HK-

Penafian

1. Segala artikel di blog ini adalah sekadar perkongsian pengalaman dan informasi sahaja. Ia bukan nasihat rasmi atau akan berkesan atau berguna untuk pembaca.

2. Segala praktik yang pembaca lakukan melalui pembacaan sesuatu artikel di blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca itu sendiri sama hasilnya untung atau rugi. Pihak kami tidak bertanggungjawab ke atasnya.

3. Tidak dijamin segala artikel di blog ini memberikan hasil seperti mana yang dinyatakan. Terdapat banyak faktor yang menentukannya.

4. Segala komen yang diberikan oleh pembaca adalah di bawah tanggungjawab mereka sendiri jika ia melanggar undang-undang negara. Pihak kami tidak bertanggungjawab ke atasnya atau ke atas individu tersebut.

Sekian untuk makluman dan tindakan anda. Sebarang kemusykilan dan pertanyaan bolehlah dihantar ke email beralamat haluankiri86@gmail.com