Adsense Link 728 X 15;

Followers

Lelaki Tatu, Sasa, Menangis Gara-gara Anjing Kecil

Posted by Haluan Kiri Monday, October 24, 2011 0 comments
Adsense Content. recommended 336 X 300
Lelaki Sasa, Bertato Menangis Gara-gara Anjing Kecil
ILLINOIS – Marvin Cruz, adalah seorang lelaki dengan berat badan 100 kilogram, bertubuh kekar, dan bertatu. Namun jangan salah,lelaki ini sangat takut dengan anjing, bahkan boleh menangis gara-gara anjing kecil.
Cruz memiliki ketakutan yang cukup tinggi terhadap anjing kerana dirinya sempat menyaksikan tetangganya dibantai oleh seekor anjing pit bull.
Ketika saya masih kecil, anjing pit bull menyerang tetangga saya. Setiap saya melihat anjing itu, saya langsung mengalami ketakutan yang amat sangat,” ujar Cruz.
Lelaki berusia 47 tahun ini bahkan tidak mengunjungi taman di dekat rumahnya selama 40 tahun. Cruz pun akhirnya masuk dalam acara “My Extreme Animal Phobia” yang ada di siaran televisyen Amerika Syarikat (AS). Demikian seperti diberitakan Daily Mail, (23/10/2011).







Cruz akhirnya menjalani terapi selama lima hari dengan bantuan seorang psikolog Dr. Robin Zasio.
Lelaki kekar ini akhirnya mulai berjalan ke sebuah taman yang terdapat di Romeoville, Illinois dan seorang yang membawa anjing pit bull kecil ini berjalan dengan santai di belakangnya.
Ketika menyedari ada anjing di belakangnya, Cruz langsung berlari dan akhirnya lelaki ini pun menangis. Lelaki itu pun langsung ditenangkan dan akhirnya dia dapat menyentuh anjing pit bull tersebut.
Cruz muncul dalam sesi terakhir dalam acara My Extreme Animal Phobia dan Dr. Zasio pun mengatakan, ketika ada sesuatu yang benar-benar menakutkan Anda, dan Anda terganggu akan hal itu, ini akan menjadi masalah serius yang harus segera diatasi.

Adsense Content. bottom of article

0 comments:

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang menyalahi undang-undang negara. Semua komen yang dibuat adalah milik peribadi dan tiada kena mengena dengan pihak admin. Admin berhak membuang/delete komen yang berunsur hasutan dan tidak beretika.
-HK-

Penafian

1. Segala artikel di blog ini adalah sekadar perkongsian pengalaman dan informasi sahaja. Ia bukan nasihat rasmi atau akan berkesan atau berguna untuk pembaca.

2. Segala praktik yang pembaca lakukan melalui pembacaan sesuatu artikel di blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca itu sendiri sama hasilnya untung atau rugi. Pihak kami tidak bertanggungjawab ke atasnya.

3. Tidak dijamin segala artikel di blog ini memberikan hasil seperti mana yang dinyatakan. Terdapat banyak faktor yang menentukannya.

4. Segala komen yang diberikan oleh pembaca adalah di bawah tanggungjawab mereka sendiri jika ia melanggar undang-undang negara. Pihak kami tidak bertanggungjawab ke atasnya atau ke atas individu tersebut.

Sekian untuk makluman dan tindakan anda. Sebarang kemusykilan dan pertanyaan bolehlah dihantar ke email beralamat haluankiri86@gmail.com