Skip to main content

Keluargaku Syurgaku...

Dalam kesibukan saya post cerita-cerita sensasi di blog saya, terlupa untuk saya memperkenalkan keluarga saya yang saya sayang. Pasti ramai kawan-kawan yang ingin tahu macam mana keluarga saya kan?nah ini die..

Ini lah keluarga saya..kesemuanya berjumlah 7orang termasuk saya. Disini saya ingin perkenalkan sorang demi seorang ahli keluarga saya.

Yang pertama semestinya adalah ketua keluarga. Beliau dilahirkan tanggal 25hb november 1960 di Pasir Mas, Kelantan. Seorang yang tegas dan sangat berdisiplin tetapi dalam masa yang sama sangat penyayang. Beliau diberi nama Fauzi Bin Hamid.
Perkenalkan mak,ayah dan adik ciah(fasihah)...
Beliau merupakan ayah kandung saya. Tentang ayah saya ni, beliau mempunyai pelbagai jenis hobi. Dari pokok bonzai, ayam serama, ikan arowana dan sampailah sekarang hobi beliau brtukar plak kepada menjerat ayam hutan. Terakhir saya nak describe ttg ayah saya. Beliau ni suke gaduh ngn negro dan die mmg anti-negro. Tau ke negro tu sape??adoii...kalau tak tau jgk biar sy tnjuk contoh negro...

ni lah negro yang ayah saya selalu gaduh tu..


Yang disebelah beliau berbaju purple(dalam gambar atas) ala-ala mak datin gitu adalah Emak saya. Diberi nama Zarina Bt Mohd Zain. Dilahirkan pada 5hb April 1967 di Ipoh tetapi berketurunan asal dari Kelantan. "Pendek kata" mak dan ayah saya mmg pure Kelantanese lah. "Panjang kata?"ermmm.....abaikan..haha..emak saya ni dahulu hobinya menonton tv tp sejak ade internet kt umh ni hobi beliau dah tkar dah..tak main da tgk tv ni..beliau mempunyai hobi trbaru iaitu PESBUK(FB)..haha..tiap ari mst on9 la...haa,yang si kecik dalam gambar tu ialah adik bongsu saya. Nama die Fasihah..teerrrsangaattlah nakal...tapi comey sgt...saya sayang sgt kt die..kdg2 die ske mnyanyi dalam bilik saya..buli budak2 kt umh saya merupakan satu kewajipan  bg die...buat pengetahuan kamu semua, emak saya ni jaga ramai budak2..so, mmg meriah la umah saya ni stiap ari.."kdg2 sakit jiwa pn ade gak"....

Ok..gambar seterusnya....

memperkenalkan kembar saya..ehem2..agak2 yg mana 1 ek??korg teka lah sndiri ya...nama dia dekat2 ngn saya jgk la..da kate kembar kn?haha...Mohd Zhafir nama die..dah berpunya da pun..skang ni bru je menamatkan pengajian peringkat diploma dlm bidang kejuruteraan mekanikal bahan..die lagi ensem dari saya kot..sbb tu die da ade gf..haha...tp die lg berisi sket l dari saya..hehe..comeyl2...adik saya yang ke3 nme die Nur Zafirah berumur 17thun..sekolah kt SMKT Kajang..dilahirkan 19hb November 1993 di hospital Tanah Merah,Kelantan...adik aku lelaki yg kecik sket tu namenyer Muhammad Zuhair. Baru berumur 10 tahun. Sangat gemar bermain. Main apa2 jelah asalkan main. Die ni malas sket ak belajar. Sebab tu asyik kene membebel ngn mak saya..tapi yang bagusnya adik2 saya ni semuanya dengar cakap saya. Semuanya tau hormat abang masing2..tu yang best..hehe...

Dan yang terakhir siapa ek??ok lah,saya perkenalkan diri saya..

saya ni takde pape yang special pun. Cuma kalau nak cerita sket2 boleh la. Saya dilahirkan sama tempat ngn kembar saya (dah kate kembar mestilah sama). Dilahirkan pada 19hb Januari 1989. Bulan Januari da dekat kan??hehe....kalau sesiape bermurah hati nak kasi present boleh lah kasi ye..kihkih..Kami dilahirkan di HUSM Kubang Kerian,Kelantan. Saya ni seorang yang serius pada pandangan luaran tetapi kalau sesiapa yang sudah pun mngenali saya semestinya sudah tau saya ni bagaimana. Saya merupakan anak sulung tapi tak dapat nak dipastikan siapa yg sebenarnya yang sulung sama ada saya atau kembar saya. Nak tgk kembar saya??ni hah...

 kasih abang dan adik

 teka lah mana satu saya..hehe

 gambar ni lagi la confius...2-2 same je..gerammm..hehe

 adik tumbuk abang...
si kembar yang bulat..
Bila dah besar jadi cmni plak...
nuw dah dapat beza mana satu abang and adik..
Kesimpulannya siapa paling comel??hehe...siapa paling comel xpenting pun..yang penting kami sekeluarga bahagia..alhamdulillah....ape lg yg u olz nak tau psal sy ye??gf???ooo....sy still single n still available..cewah..nmpak sgt nk promote diri..hehe....mak saya pernah pesan kat saya "abang, mak nak sangat tgk abang berjaya suatu hari nnti..biarlah takde gf skalipun yang penting suatu hari nnti abang berjaya" itulah kata-kata mak yang saya simpan sampai sekarang..bukan ingin menolak jodoh..tapi seandainya sudah sampai seru akan saya sahut jgk..n saya trima mana2 yg ikhlas hadir dlm idup saya...cuma kenangan lalu mmbuatkan saya da muak bercinta..oopppsss...ttbe msuk topik cintan cintun plak..huhu...sory guys..
Just nak share ngn korg tentang suatu mutiara kata keluarga...

"Kebahagiaan sesuatu keluarga bukanlah diukur dari segi mata-benda, tapi sejauh mana keta’atan keluarga kepada Allah."




p/s: Saya sayang akan keluarga saya...anda bagaimana??

Comments