Adsense Link 728 X 15;

Followers

Iklan Ramadhan cetus kontroversi

Posted by Haluan Kiri Tuesday, August 2, 2011 0 comments
Adsense Content. recommended 336 X 300
JIKA diimbas kembali kepada tahun-tahun yang sudah, pasti ada sahaja iklan-iklan yang dikritik hebat kerana terdapat unsur-unsur yang tidak disenangi oleh sebilangan masyarakat di negara ini.

Kali ini giliran Channel 8TV mendapat kritikan hebat berhubung sebuah iklan Ramadhan yang disiarkan di stesen televisyen tersebut. Difahamkan, iklan ini menggambarkan seolah-olah orang bukan Islam di negara ini tidak pandai menghormati bulan Ramadhan.

Bagaimana pun, Iklan Ramadhan yang didakwa mengandungi unsur perkauman atau rasis itu sempat ditayangkan seketika sebelum siarannya ditarik balik berikutan bantahan dan kritikan banyak pihak. Saksikan dan nilailah sendiri.



Sumber : Milo Suam


P/S: Orang Melayu juga tak kurang hebat dalam bab gelojoh (makanan) dan dari segi pemakaian (perempuan) yang agak seksi. Tak percaya pergi lah ke bazaar! Melayu Boleh!
Adsense Content. bottom of article

0 comments:

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang menyalahi undang-undang negara. Semua komen yang dibuat adalah milik peribadi dan tiada kena mengena dengan pihak admin. Admin berhak membuang/delete komen yang berunsur hasutan dan tidak beretika.
-HK-

Penafian

1. Segala artikel di blog ini adalah sekadar perkongsian pengalaman dan informasi sahaja. Ia bukan nasihat rasmi atau akan berkesan atau berguna untuk pembaca.

2. Segala praktik yang pembaca lakukan melalui pembacaan sesuatu artikel di blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca itu sendiri sama hasilnya untung atau rugi. Pihak kami tidak bertanggungjawab ke atasnya.

3. Tidak dijamin segala artikel di blog ini memberikan hasil seperti mana yang dinyatakan. Terdapat banyak faktor yang menentukannya.

4. Segala komen yang diberikan oleh pembaca adalah di bawah tanggungjawab mereka sendiri jika ia melanggar undang-undang negara. Pihak kami tidak bertanggungjawab ke atasnya atau ke atas individu tersebut.

Sekian untuk makluman dan tindakan anda. Sebarang kemusykilan dan pertanyaan bolehlah dihantar ke email beralamat haluankiri86@gmail.com