Skip to main content

Syukur Saya Dapat BR1M 2.0


Dari blog SolihinZubir

Alhamdulillah.. Syukur. Tadi saya telah berjaya menghadirkan diri ke majlis penganugerahan BR1M 2.0 walaupun saya sengaja pergi lewat semata-mata untuk mengelakkan diri dari mendengar ceramah pemimpin BN kawasan tempat saya yang tujuan utamanya tidak lain tidak bukan untuk berkempen mempromosi diri sempena PRU13 yang bakal tiba nanti.

Setelah melalui beberapa prosedur yang mana saya terpaksa beratur panjang sebanyak 3 kali dengan penuh kesabaran dan semangat berkobar-kobar, akhirnya saya berjaya juga menggenggam segumpal wang kertas berjumlah RM250 tunai. Sesungguhnya, wang kertas bernilai RM250 tu sungguh besar nilainya bagi saya sebagai seorang rakyat marhaen yang masih bujang dan tidak makan rasuah. Dengan tidak semena-mena, persepsi saya terhadap Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini telah berubah.

Justeru itu, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga  kepada Kerajaan BN di atas pemberian BR1M ini. Saya cukup terharu dengan usaha para menteri yang terpaksa berjimat cermat dan mengikat perut malah ada yang menggunakan wang hasil dari amalan menabung sejak kecil semata-mata ingin mengumpul dana BR1M ini yang saya kira nilainya jutaan ringgit. Penyokong parti pembangkang sepatutnya berasa malu untuk menerima pemberian ini kerana itu adalah duit poket para menteri BN.

Bagi saya, janji Pakatan Rakyat untuk menurunkan harga minyak, menurunkan harga kereta, memberi pendidikan percuma dan menurunkan harga barangan lain tidak akan membantu saya menyelesaikan masalah kos sara hidup yang tinggi sekarang ini. Tapi, saya yakin bahawa dengan pemberian BR1M RM250 ini, masalah kewangan saya akan selesai.

Saya akan gunakan wang tersebut untuk mengisi minyak motor, menolong meringankan beban ibubapa saya menanggung kos pembelajaran adik-adik saya di IPT. Malah, saya juga akan guna duit tersebut untuk membeli kereta, membeli barang keperluan dapur seperti gula, membeli smartphone, membayar bil elektrik dan membelanja kawan saya makan choki-choki. Saya akan manfaatkan RM250 itu dengan sebaiknya selama 4 tahun dengan berhemah. Syukur.

Dengan ini, saya berjanji dengan sepenuh hati akan memberi sokongan 100% terhadap Barisan Nasional untuk menjadi pembangkang di Malaysia selepas PRU13 nanti. Sekian.




SZ: Orang bagi kita ambik.



Sumber: http://www.szlihin.com/

Comments

  1. Haha... rezeki jangan ditolak. Bala jangan di cari.. Allah punya rezeki, BN dapat nama.. ayam puyuuuuuuuu uuuuuu uuu

    ReplyDelete

Post a Comment

Admin tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang menyalahi undang-undang negara. Semua komen yang dibuat adalah milik peribadi dan tiada kena mengena dengan pihak admin. Admin berhak membuang/delete komen yang berunsur hasutan dan tidak beretika.
-HK-